Pronađite idealnu ishranu za trkače

Čak i ako pratite najbolji plan treninga, to neće biti efektivno ako pravilno ne nahranite svoje telo. Saznajte koja je to ishrana i stvorite temelje za postizanje najboljih performansi.

Srećom, pronalaženje idealne ishrane za trkače ne mora biti komplikovano. Sve što je potrebno jeste razumevanje nekih osnovnih principa, koje se mogu prilagoditi vašim ličnim potrebama. Pratite ove korake kako biste lakše pripremili obroke.

Korak 1. Usredsredite se na pune obroke

Obrok znači hrana koja ne sadrži dodatni šećer, so i / ili konzervanse. Mislite o povrću, voću, celim zrnama, orasima i nemasnim mesima. Najbolji obroci za trkače su  bogati nutritivnim svojstvima kao što su jaja, banane, borovnice, orasi, losos, avokado, spanać, ovas I slično. Takva hrana bi trebala biti temelj svih vaših obroka i grickalica.

Korak 2. Izbalansirajte svoje obroke

Za vaše telo i optimalne performanse potrebna je prava kombinacija ugljenih hidrata, proteina i zdravih masti. Ugljeni hidrati obezbeđuju energiju, proteini pomažu u izgradnji i oporavku mišića, dok zdrave masti pomažu vašem telu da bolje funkcioniše (pomaže u apsorpciji vitamina, na primer). Šta vam I koliko treba? Ovo se razlikuje u zavisnosti od intenziteta vašeg treninga. Detaljnije, što je intenzivniji trening, to je veći unos vaših ugljenih hidrata. To se naročito odnosi na maratonce, na primer. Povećajte unos proteina tokom celog dana kako biste ostali sisati.

Korak 3. Glavni plan

Jednom kada razumete ove osnove, možete stvoriti obroke u kojima ćete uživati. Počnite sa snabdevanjem svog frižidera I krenite sa eksperimentisanjem. Planiranjem obroka unapred možete izbeći dodatna prejedanja I padanja u iskušenja. Međutim, priprema za obrok ne mora biti elaborirana. Neke odlične brzo goreće namirnice uključuju smutije, mafine od celog zrna (koje možete čuvati u zamrzivaču i koristiti po potrebi), ili jogurt sa niskim sadržajem masti I voćem. Pripremite nešto neobično kao što je smeđi pirinač ili kinoa. Čuvajte ih u frižideru kao dodatak salatama ili ga jedete uz, na primer, pečeno pile za ručak ili večeru, nekoliko dana.

Nutritivno bogati obroci će vam osigurati da vaše telo uvek ima energije, koja joj je potrebna. Naravno, ne zaboravite na unos tečnosti. I konačno, slušajte znakove svog tela i budite fleksibilni. Ako se dobro osećate u potpunosti, na pravom ste putu. Ako vam nešto ne prija, nastavite da kalibrišete sve dok ne pronađete ono što je najbolje za vas I vaše telo.