Sadržaj

Iako su fitnes podloge veoma slične na prvi pogled, one se znatno razlikuju jedna od druge. Različiti treninzi zahtevaju drugačiju podlogu.

Određena domaća vežba sadrži mnoge vežbe koje treba izvoditi u ležećem položaju, sedećem ili klečećem. Pošto su uglavnom na podu, brzo možemo da se suočimo sa problemom, jer je tvrda podloga izuzetno neugodna prepreka za izvođenje određenih vežbi. Upravo iz tog razloga je pametno razmišljati o posebnoj fitness podlozi koja će nam pomoći da vežbamo na mekanom, pa vežba u trenutku postaje udobna. Naravno, na tržištu postoji izuzetno širok asortiman podloga za trening, koji se razlikuju u zavisnosti od svrhe i načina vežbe. Najveće razlike su u debljini i površini, kao i u strukturi površine za vežbanje.

Podloge za pilates

Donekle deblji sloj je pogodan za pilates. Njihova debljina kreće se od 1,5 do 1,9 centimetara, a dužina između 140 i 216 centimetara, širina između 58 i 100 centimetara. Donja površina mora biti dobro prilagođena tlu, dok gornja površina mora omogućiti neometano klizanje.

Podloge za jogu

Tanke podloge debljine između 0,3 i 0,6 cm su pogodne za jogu. Dimenzije su neznatno drugačije, jer se širina kreće između 55 i 80 centimetara i dužina između 120 i 190 centimetara. Većina joga podloga je izrađeno od PVC-a, a neke su napravljene od prirodnih i recikliranih materijala. Joga podloge su različite i u zavisnosti od vrste joge koju izvodimo. Vrsti treninga mora biti prilagođena gornja površina.

Standardne fitnes podloge

Za opšte vežbe (istezanje i razne vežbe na telu), odgovarajuće su podloge sa sličnim dimenzijama kao za pilatese. Važno je da je gornja površina prekrivena slojem vinila, što olakšava čišćenje.

Trajne podloge

Mnogi rekreativci nabavljaju izdržljivije podloge, koje možemo da nađemo u fitnes centrima. One su malo deblje i uglavnom su napravljene od materijala koji obezbeđuju duži vek trajanja. Većina podloga se jednostavno slaže, obično su umotane u rolnu koja se čuva na suvom mestu