Sadržaj

PODLOGE ZA VEŽBANJE

Određene vežbe koje radimo u kućnom okruženju uglavnom se rade u ležećem, sedećem ili klečećem položaju. Takve se vežbe rade uglavnom na podu što je vrlo neudobno, pa često predstavlja prepreku vežbanju. Iz tog razloga je mudro imati odgovarajuću podlogu pomoću koje će vežbanje na mekanom sa vremenom postati i ugodno. Naravno, na tržištu postoji ekstremno velika ponuda raznih podloga za vežbanje, koje se razlikuju zavisno od namene i načina vežbanja.

Najveće razlike su u debljini i površinskoj strukturi same podloge:

  • Podloge za jogu su tanke, većina ih je izrađena od PVC-a, a neke su i od prirodnih materijala.
  • Podloge za pilates su nešto deblje (1,5 do 1,9 cm) u dužini su između 140 i 216 cm, pa širine od 58 i 100 cm. Zadnja strana podloge mora dobro prianjati uz tlo.
  • Fitnes podloge imaju slične dimenzije kao i podloge za pilates. Površina im je od vinila, što ih čini lakšim za održavanje.
  • Trajne podloge su malo deblje i izrađene su od materijala koji omogućuje duži vek trajanja.

VEŽBANJE U DVOJE 

Takođe možete izvoditi određene vežbe, koje inače sami radite. Vaš partner će biti vaša podrška i pomoć. Primeri takvih vežbi su trbušnjaci. Možete pomoći partneru tako što ćete mu pridržati noge dok radi vežbe uz neke ohrabrujuće reči ili vesele uzvike koje će vežbanje učiniti itekako lakšim.

Osim toga, postoji dosta vežbi koje ne možete sami izvoditi. U ovim vežbama partner može poslužiti kao potpora ili kao dodatna prepreka koja povećava učinkovitost vežbanja. U nekim vežbama, uz svoj napor moraćete podneti i dodatnu težinu vašeg partnera, međutim ove vežbe koliko su zanimljive i zabavne mogu biti i opasne, zato morate biti oprezni jer dodatno opterećenje može biti uzrok mogućih povreda.