Sadržaj

1. januar je datum kada su svi brojači postavljeni na nulu i kada ponovno počinje brojanje. Zato je ovo odlična prilika da počnemo sa sprovođenjem određenih odluka koje vode ka višem cilju. To može da važi za posao, život uopšte, međuljudske odnose, zdravlje i sport. Ako ste otkrili da želite promeniti ili poboljšati svoj životni stil, početi sve više i više da se krećete i zdravo jedete, Nova godina može biti velika prekretnica. U sledećim redovima možete naći neke korisne savete kojih se treba pridržavati u novoj godini.

Redovno kretanje

Shvatili ste da previše sedite i da se premalo krećete. Ovo saznanje i priznanje je veliki korak. Sledeći korak je kako to poboljšati. Ako imate šansu, nemojte voziti automobil, već idite peške ili biciklom. Ako to nije moguće, pokušajte nekoliko puta nedeljno (3 do 5 puta) da idete u šetnju. To će vremenom postati duže, ali može polako početi da zamenjuje trku. Ako traje dva meseca, to će postati deo vaše svakodnevne rutine. Počećete da se osećate bolje, imati više energije i bolje raspoloženje.

Postavite sportski cilj

Ako ste već neko vreme uključeni u neki sport, možda je pravi trenutak da postavite sportski cilj. Ovo može biti deo rekreativnog sportskog događaja (npr. Trčanje ili biciklizam). Ovo će vašem treningu dati osećaj zamaha i novi podsticaj. Održavaćete program treninga i sistematski prilaziti cilju. Na neki način ćete osetiti na sopstvenoj koži kako se sportisti na visokom nivou osećaju kada se pripremaju za velika takmičenja.

Promenite ishranu

Ishrana je važan izvor blagostanja. Za početak, uz pomoć kredibilnih izvora ili stručnjaka za zdravu ishranu, saznajte šta je dobro za vas i vaše telo. Zatim, postepeno izbacite iz menija hranu u obliku slatkiša, alkohola i previše masti. Nakon svakog treninga, tretirajte svoje telo dozom dobrog proteina da biste ubrzali regeneraciju i održali mišićnu masu. Sve skupa, sigurno će se primetiti na boljim sportskim performansama.

Nakon kupovine hrane nemojte da ogladnite i da vas privuku police pune slatkiša, izaberite namirnice sa niskim sadržajem šećera ili izaberite zdravije supstitute – gorku čokoladu, voće ili pripremite zdrave poslastice kod kuće.

Redovno izvodite vežbe za trbušne i leđne mišiće

Telo je suština dobre kondicije. Zato je dobro da se stalno brinemo o jačanju leđnih i trbušnih mišića. Na taj način, telo će stalno biti jako, držanje tela će biti uspravno, pa će problemi sa leđima nestati. Veoma delotvorna i jednostavna vežba je takozvana tabla. Za nekoliko minuta ova vežba daje odlične rezultate. Zato neka “daska” može da postane deo vaše higijene tela. Pre nego što počnete, možete da vidite na internetu kako izgleda pravilan položaj za obavljanje ove vežbe. Pored toga, i različite aplikacije mogu vam pomoći da dozirate vreme i postepeno napredujete.

Promenite položaj sedenja za radnim stolom

Ako provodite nekoliko sati dnevno za radnim stolom, vrlo je važno da to učinite u poziciji koja je što je moguće niža za vašu kičmu. Osmislite sebi stolicu (ili loptu) koja sprečava takozvani ukočen način sjedenja, ili vas prisiljava na aktivno sedenje koje aktivira vaše mišiće. Pored toga, ustanite barem jednom u sat vremena, prošetajte i uradite neke vežbe istezanja.