Sadržaj

Planinarenje, alpinizam i kampovanje

Tokom ovih godina koje sam posvetila upoznavanju drugih kultura, shvatila sam da moja najveća radost dolazi od susreta sa novim iskustvima. Zato sam se trudila da sebi postavim taj horizont. Koji je beskrajno puta promenljiv, zarad toga da svake večeri imam nov i drugačiji Mesec.

Moj san je da hodam po svetu. Mali ranac na leđima, sa svim neophodnim stvarima na jednom mestu. Kamera, pasoš, knjiga i spisak prirodnih čuda koja moram videti svojim okom. Na taj način sam uspela da zakoračim u polovinu zemalja ovog neverovatnog kontinenta. Ali ova godina je bila prekretnica.

Započela sam drugu polovinu i to ni manje ni više nego zemljom svojih snova. Zemljom sićušnih konja, vikinških snaga, morskih gnjuraca, glečera. Vulkana koji bljuju lavu, silovitih gejzira, kitova, Plave lagune, trolova i vilenjaka. I sada sam ponovo zaljubljena.

McKinley FALCON VT 25 W II

Fotografija LunaNala

Iako su mi utisci nesavladivi, ne mogu da ne napomenem koliko organizacije je ovakav korak zahtevao. Meseci neprekidnog planiranja, do najsitnijih detalja. Zato što je to područje neukrotive i nepredvidive prirode koja oblikuje tlo. Zajedno sa moćnim silama i time nas ravnaju sa makovim zrnima.

Bilo je potrebno uskladiti budžet sa željama, period godine sa mogućnostima. Ali svakako je bilo teško i uklopiti prtljag za desetodnevno putovanje na kraju sveta, sa prostorom.

Tu nastupa McKinley! Obzirom da je sve moralo biti organizovano do najsitnijeg detalja, McKinley Falcon VT 25 W II je sportski ranac koji je dorastao tom zadatku. Pročitala sam da je ovaj ranac idealan za jednodnevne izlete. Ali se ne bih složila sa tim, već bih naglasila da sam izazvala sebe da se u potpunosti spakujem samo u njega i tako uštedim novac koji bih dala za prtlja. I verovali ili ne, uspela sam!

Deset dana nepoznate divljine je iziskivalo 8 bluza, 3 para pantalona, 2 deblja duksa, veš i vunene čarape koji zadovoljavaju taj broj dana. Sva moguća kozmetika koje jedno žensko može da se seti (sada sam konačno uspela da se izborim za to da ponesem sve!). Kapa, dva termosa, pidžama, kupaći kostim, knjiga i program putovanja. Sve to, savladano jednim rancem koji se svojim dimenzijama savršeno uklapa u ručni prtljag. A 8kg za njega ne predstavlja nikakav problem.

PROMENE SVA ČETIRI GODIŠNJA DOBA

Putovanje je bilo dugo, ali je time nestrpljivost rasla. Bila sam žedna za novom zemljom, novom kulturom, običajima, verovanjima… želela sam da što pre koračam tom neobuzdanom zemljom. Na ovaj poduhvat se odlučilo nas četvoro, tako da smo iznajmili auto i uputili se putem kom se nije video kraj. Sve stvari smo popakovali u gepek, a moj ranac koristili za stvari koje su nam bile potrebne svakog dana.

Pre svega, treba znati da je njihova poznata izreka da ukoliko vam se ne dopada trenutno vreme, sačekate pet minuta. To je bukvalno tako. Kroz pet minuta se promene sva četiri godišnja doba, pa je moje leto na Islandu značilo zaleđen vrh iznad žutih pašnjaka koji su prošarani cvećem i obasjani suncem.

Fotografija LunaNala

A onda krene vetar, ili peščana oluja, ili se magla spusti i obgrli svim snagama put kojim se vozimo. Da li onda možete da pretpostavite koliko puta je to zahtevalo promenu garderobe, dodatak samo još jednog duksa… i tako dolazimo do prepunog ranca, ali to nije nikakav problem!

ISLAND, PREPUŠTEN VOLJI PRIRODE

Sunce? Sastav ranca u predelu leđa sadrži prozračnu mrežu sa vazdušnim jastučićima i savitljivi okvir u obliku slova X od čeličnih opruga, što ga odvaja od samih leđa, tako da mi nije predstavljao dodatni problem kada sam se penjala uz 470 stepenika do jednog od kratera, po malo većoj temperaturi.

Kiša je takođe vrlo česta u periodu kada sam ja bila na Islandu, ali pored jakne koja je mene štitila, o kojoj ću vam pričati drugom prilikom, i ranac mi je bio potpuno zaštićen, zato što je, u slučaju lošeg vremena, moguće izvući dodatni poklopac, koji je otporan na vodu.

Fotografija LunaNala

Videla sam preko 300 vodopada, išla na posmatranje kitova, penjala se po glečerima, prolazila kroz vodu koja protiče kanjonima, imala piknik pored plaže sa fokama, videla neverovatne horizonte od kojih su me delile strme litice… uspela sam da obiđem krug oko čitavog Islanda, svih 2580km i da to sve uradim sa jednim rancem, a verujte mi…

Kada oko ponoći zalutate u nekoj nedođiji, gde ste se usudili da rezervišete smeštaj, kada je put neprohodan, a sa strane vas posmatraju oči irvasa… ne postoji lepša stvar nego kada konačno pronađete tu kolibicu na kraju sveta i tako premoreni možete iz auta izvaditi samo tu jednu stvar. A da se u njoj nalazi sve. U jednom džepu supa u kesici, u drugom svi potrebni punjači, a u mom omiljenom su se nalazile karte i kockice za jamb. Ima li lepše večeri?

Ono što me je još fasciniralo u vezi ove neverovatne zemlje, jeste to što je potpuno prepuštena volji prirode. Svaki kamen se zaobilazi i ne pomera hiljada godina, čitavi putevi se preusmeravaju zbog njega. Mogućnost udisanja hladnog i čistog islandskog vazduha, dok se kupam u vodi koju zagreva vulkan, a ja sedim na njegovim stenama.

Od Islanda sam očekivala mnogo, ali on me je bukvalno ostavio bez daha. Bezbroj puta sam do sada rekla da zaista nisam sigurna gde bih mogla da odem, a da se vratim sa ovakvim posledicama.

SPREMNA SAM DA TE PONOVO UPOZNAM

Kada ne mogu da zaspim zato što mi se slike konstantno pojavljuju pred očima i ponovo me ostavljaju u neverici. Kada sam u stanju da vikednom premotavam sve fotografije po tri puta, a verujte mi da ih ima bezbroj.

Kada znam da ću tamo morati da se vratim, ovog puta znajući šta me čeka, ali Islande, znam da ćeš ponovo učiniti svoje i naterati me da pomislim da prvim put koračam tvojom crnom plažom.

Zato što se menjaš svakog trenutka, a ja sam spremna da te ponovo upoznam.