Jesen je za mnoge od nas najbolje i najlepše doba godine. Kad se priroda ogrne širokom paletom jesenjih boja, nastaju idealni uslovi koji su pogodni za raznovrsne sportske aktivnosti. Stoga ne čudi da je jesen period kada se organizuju mnogi masovni sportski događaji.

U jesenjim mesecima uslovi za trčanje gotovo su idealni. Za razliku od letnjih vrućina, jesenje temperature između 10 i 20 stepeni daleko su najprikladnije za trčanje. Uz ovaj raspon temperatura, ljudsko telo najbolje se oseća prilikom trčanja dužih ruta.

Idealni uslovi za sve trkače

Naravno, trčanje u jesen različito je od trkača do trkača. Oni koji će učestvovati u bilo kom od ovih navedenih maratona, u međuvremenu će se posvetiti poslednjim pripremama za svoj vrhunac trkačke godine. Oni koji trče više ili manje za svoj gušt, uživaće u prekrasnom izgledu prirode koja se priprema za zimu. A oni koji već imaju postavljene ciljeve za sledeću sezonu, polako će graditi svoju trkačku osnovu. To znači da će imati na rasporedu ne tako brze i srednje duge rute, kako bi pripremili svoj kardiovaskularni sistem i mišiće za napor koji počinje sledećeg proleća.

U razdoblju od septembra do novembra, na rasporedu su mnogobrojni maratoni. Na kalendaru se nalaze tri iz najelitnije grupe  World Marathon Majors – Berlin, Chicago, New York.

Jesen je takođe pravo vreme da se učlanite u neku od poučnih i korisnih radionica trčanja, koje organizuju brojni stručnjaci i treneri. Tamo ćete se upoznati sa nekim novim saznanjima i veštinama trčanja. Pored toga, preći ćete neke nove kilometre i izgraditi nova poznanstva. Sigurno ćete upoznati nekoga ko će vam postati sparing partner, sa kojim će vas vezati slične sposobnosti, ambicije, motivacija i ciljevi.

Fizička priprema za zimske sportove

Jesen je vreme kada i zimski sportski entuzijasti polako počinju odbrojavati do početka nove skijaške sezone. Naravno, oni najentuzijastičniji, svesni su činjenice da zimu moraju dočekati u dobroj kondiciji. I tako u svoj trening uključuju i nekoliko kilometara trčanja, što će im poslužiti kao osnova za telesnu kondiciju, koja će ih učiniti jakim, laganim, okretnim i dinamičnim dok se spuštaju niz bele padine.

Jesenja oprema za trčanje

Trčanje u jesen je ugodnije zbog umerenijih temperatura, na kojima se manje znojimo, i prema tome sagorevamo manje energije. Istovremeno, jesen je deo godine u kome se kratke pantlone i majice kratkih rukava polako zamenjuju malo toplijom odećom. Vredi pravilo, da do temperatura od oko 15  stepeni možemo istrajati na kratkoj odeći. Kada se temperatura spusti na oko 10 stepeni, vreme je za helanke i majice dugih rukava. Za jesenje trčanje pogodne su one lakše verzije odeće za trčanje, koje su izrađene od najsavremenijih tehničkih materijala, koji se brzo suše i dobro odvajaju vlagu. Ako na trčanje krećemo ranije ujutro, kasno popodne ili čak uveče, tada će nam definitivno dobro doći tanka jakna za trčanje, koja će ujedno biti dobra zaštita ako nas iznenadi neka kap kiše.

Jesenja obuća za trčanje

Ne volimo dane kada se jesen pretvara u zimu, tada su dani kišovitiji, i vreme je vlažnije. U takvim okolnostima ima smisla razmišljati o kupovini  patika sa vodonepropusnom membranom, koje će nam osigurati suvu unutrašnjost obuće. Ovakva vrsta patika posebno će nam dobro doći ako trčimo šumskim stazama, koje u jesenjim mesecima mogu biti blatne, vlažne i klizave.