Sadržaj

Trendovi

Fizičke aktivnosti mogu imati izuzetno pozitivne efekte na uspešnost vašeg deteta u učenju. Fizički pokreti u velikoj meri stimulišu frontalni korteks mozga koji je odgovoran za učenje i rešavanje problema. Vidljivi efekti će se uvideti ukoliko se dete pravilno kreće bar jedan sat dnevno, stoga nam je u cilj da naši mališani budu adekvatno fizički aktivni.

Svaki put kada dete izvrši novu aktivnost, u njegovom mozgu se stvaraju nove veze. Ponavljanjem već naučenog pokreta jača stare, već uspostavljene moždane veze. Zbog toga detetu trebate omogućiti što više različitih pokreta, poput kotrljanja, penjanja, puzanja, trčanja, hodanja, hvatanja ravnoteže, skakanja i slično. Redovni pratilac takođe treba da bude ljubazno i prijatno okruženje koje dobro vodi računa o optimalnom razvoju dopaminskog sistema. Ovo omogućava spremnoj deci da budu što radoznalija i kreativnija tokom kretanja.

Pustite dete da se igra u vodi, pesku ili blatu

Roditelji često previše štite dete kako se ono ne bi povredilo previše prilikom igranja i kretanja. Ovakvo ponašanje može rezultirati odsustvom podsticaja, usled manjka iskustava, neophodnih za mentalni razvoj deteta. Pustite dete da se igra u vodi, pesku i blatu. Podstaknite njegovo kretanje, jer to pospešuje gustoću neuronske mreže.

Neaktivnost deteta prouzrokuje ređe veze između neurona, pa se u strukturi mozga stvaraju praznine, što detetu može prouzrokovati poteškoće u učenju, govorne nedostatke, disleksiju, poteškoće u čitanju, koncentraciji i, na kraju, ali ne najmanje važno, motoričku oslabljenost.

Sport za decu stoga igra jednu od najvažnijih uloga koja utiče na njihov uspeh u učenju, kao i na druge tipove dostignuća u životu. Mnogo dinamičnih vežbi, kao što su hodanje, trčanje, penjanje, skakanje, vožnja rolera, vožnja biciklom, održavaju mozak aktivnim jer deca sve vreme moraju da balansiraju.

Pod fizičkim aktivnostima dece takođe treba da bude uključeno boso hodanje ili bosonogo trčanje po pesku ili travi. Pokazalo se da ovo najefikasnije razvija pravilan luk stopala. Kada dete napuni pet godina, trebalo bi da pešači najmanje četiri kilometra svakog dana.

Vežbanje kod kuće i fizičko vaspitanje u školi treba da budu dobro isplanirani, a rezultati dobrog planiranja su fizički aktivna deca, čije se šanse za uspehom u raznim oblastima drastično uvećavaju.