KAKO DA ODRŽITE IMUNITET TOKOM ZIME

Ukoliko su nas predhodne dve godine pandemije virusa Korona ičemu naučile, to je da je očuvanje imuniteta najvažnija odbrana našeg zdravlja. Pad imuniteta nastaje usled brojnih razloga, povećanog stresa na poslu, manjka sna, neadekvatne ishrane i premalo fizičke aktivnosti, a kako pospešiti svoj imunitet tokom zimske sezone saznajte u nastavku teksta.

Kvalitetan san

Naučno je dokazano da osobe koje spavaju 4 sata tokom noći imaju duplo manje antitela za borbu protiv virusa i bakterija, u odnosu na osobe koje spavaju 8 ili 9 sati u kontinuitetu. Takođe, bitno je i vreme odlaska na spavanje. Idealno je da zaspite pre ponoći.

Stres

Bolest 21. veka kako je zovu je zapravo emocija kojom mi reagujemo na određene situacije i ljude. Iako je nemoguće da u potpunosti isključe stres iz vašeg života gledajte da ga smanjite uz vežbe dubokog disanja i meditaciju.

Smeh

Potrudite se da se u toku dana što više smejete. Odgledajte neku dobru komediju u bioskopu ili pozorištu. Organizujte veče društvenih igara sa prijateljima, na kom će razgovori o poslu biti zabranjena tema, ili se jednostavno šalite na račun vaših problema, i osetićete opšte poboljšanje oraganizma.

Ishrana

Jednolična ishrana dovodi do usporenog metabolizma i povećanja toksina, što osim lošeg uticaja na vaš fizički izgled još lošije utiče na vaše zdravlje. Pa bi bilo poželjno da industrijske šećere zamenite sa zdravim šećerima koje se nalaze u voću. Takođe, više jedite ribu i povrće, a manje konzumirajte crveno meso. Žitarice umesto ugljenih hidrata, i dobre masti umesto loših.

Vitamini

Cink, selen, vitamin C i gvožđe, su neophodni pogotovo u zimskim mesecima, a kada su namirnice u pitanju nezaobilazni su crni i beli luk, kiseli kupus, paprika, đumbir, kao i sve vrste citrusa, kada je voće u pitanju.