Lepo vreme i prvi sunčevi zraci nisu  samo obaveštenje da nam stiže proleće. Godišnje doba kada se sve budi, već i znak da treba da se aktiviramo i izađemo iz svojih ljuštura u kojima smo bili ušuškani tokom zime.

Definitivno prvi prolećni zraci predstavljaju najveću radost za trkače. Trčanje je jedno od onih fizičkih aktivnosti koje može biti izvor fenomenalnih trenutaka u kojima se osećate kao da letite! Trčanjem se oslobađa hormon sreće – endorfin i postiže pored fizičke forme i mentalna stabilnost. Čime dolazimo do zaključka da ne samo trčanje, već bilo koji vid sporta predstavlja jako važnu stavku za psihofizičko stanje svake jedinke današnjeg društva.

Kombinacija vesele prolećne harmonije, i trčanja na dugačkim stazama su aktivnost koja će pozitivno uticati na svakog pojedinca. Ništa lepše od korisno započetog dana i prvih jutarnjih obrisa koji najavljuju rađanje novog dana. U savršenoj formi, na trkačkoj stazi u vašim omiljenim patikama.

Priprema pre trčanje

Preporučujemo vam da istezanje obavite najviše pola sata pre  treninga. Istegnite sve mišiće koji su aktivni u toku treninga i neka ova aktivnost traje najmanje 10 minuta.

Pored istezanja važna stavka je i obuća u kojoj trčite. Pobrinite se za to da vašim stopalima pružite onu obuću koja će im najviše odgovarati. Ne zaboravite da one patike koje se vama sviđaju, možda nisu najbolji izbor za vas. Obuća za trčanje mora da bude lagana, pre svega udobna. Da omogući dobro prianjanje na podlozi i da vam pruži osećaj kao da letite.

reebok fitnes

Doručak pre treninga da ili ne?

Ukoliko ste ljubitelj ranog jutarnjeg trčanja, bitno je da znate da trčanje možete obaviti pre doručka. Ali ukoliko ste naviknuti da praznog želuca nigde ne izlazite ujutru. Možete zavarati glad sa nekom laganijom formom obroka. Parče hleba, neki integralni keks, čaša vode ili čaj sa medom. Bitno je da ne preterate kako ne biste imali digestivne smetnje tokom fizičke aktivnosti.

Na šta obratiti pažnju nakon treninga

Započnite sa hidiriranjem organizma 10 do 15 minuta nakon završetka treninga. Na ovaj način ćete nadomestiti količinu vode koja je iz vašeg tela izbačena znojenjem. Takođe, ne zaboravite da je u letnjim mesecima potrebno konzumirati veće količine vode nego što je to slučaj u toku jeseni ili zime.

Ukoliko osetite bol nakon treninga, možete sebi delimično ublažiti muke istežući se masažnim rolerom. Na ovaj način ćete izbeći pojavu “čvorića” i smanjiti tenziju u mišićima.

Nakon trčanja, počastite se bogatim obrokom koji će sadržati ugljene hidrate, proteine i masti, i to najviše dva sata nakon završetka treninga.

Kako održavati patike za trčanje?

Česta tema koja nam pada na pamet je kako da održavate vašu obuću za trening. Evo par korisnih saveta.

  • Ne perite patike u mašini za pranje veša, na taj način mogu da se unište komponente koje grade patiku, pa nam se posle kratkog vremena mogu raspasti.
  • Patike treba redovno čistiti, najbolje da ih očistite ručno, u mlakoj vodi sa malo sapuna, ili ukoliko nisu suviše prljave možete upotrebiti vlažne maramice. Jake deterdžente i hemikalije treba izbegavati.

Kada patike ručno operete, osušite ih prirodno na vazduhu. Istrošene patike zamenite novim. Jer bilo kakva oštećenja na patici mogu dovesti do ozbiljnih povreda tokom treninga. Pored jake voje za trčanjem bitna stavka je svakako i dobra patika, zato je najvažnije ukopiti dobro raspoloženje i odličnu patiku, i trčanje može da počne!