U jesenjim mesecima, većina rekreativaca završava sa fitnes vežbanjem i treningom na otvorenom. Ali to ne znači da će se predati višemesečnom zimskom snu. Čak i u sivim mesecima godine, kada su dani kraći i temperature su manje prijatne, možemo sagoreti kalorije, ojačati mišiće i kardiovaskularni sistem vežbanjem na različitim kućnim fitnes spravama. Među najpopularnijim su sobni bicikl, eliptični trenažer i traka za trčanje. Međutim, postoje neke razlike između njih, pa je dobro znati koja je najprikladnija za vaš tip treninga.

Sobni bicikl

Sobni bicikl je sigurno najpopularniji i najzastupljeniji tip kućnog fitnesa. Ovo je sprava koja se odlikuje širokom lepezom upotrebe.

Pogodan je za povremene rekreativce i za ozbiljne sportske entuzijaste sa jasno definisanim sportskim ciljevima. Ako u kućnom fitnes studiju postoji nekoliko sprava, sobni bicikl je odličan uređaj za zagrevanje i hlađenje nakon vežbanja.

Sobni bicikl uglavnom pruža aerobni način vežbe, odnosno odličan je za sagorevanje masti, smanjenje telesne težine i jačanje kardiovaskularnog sistema. Pored toga, možemo izvoditi i različite specifične forme treninga snage na sobnom biciklu, što dalje povećava njegovu svestranost.

Sobni bicikl je takodje veoma pogodan za teže korisnike i one koji imaju probleme sa zglobovima.

Eliptični trenažer

Trening na eliptičnom trenažeru se radi u gotovo ležećem položaju, što ga čini izuzetno prijatnim za zglobove i kosti. Uz pomoć ove sprave je moguće oponašati različite pokrete, kao što su penjanje uz stepenice, brzo hodanje i trčanje.Vežba na eliptičnom trenažeru je izuzetno sveobuhvatna, jer aktivira celo telo.

Na ovim spravama moguće je raditi vežbe za mišiće nogu i zadnjice, ali su odlične za jačanje mišića gornjeg dela tela, od ruku i ramenog pojasa do leđnog, grudnih mišića i trbušnih.Vežba na eliptičnom trenažeru ima i aerobne i anaerobne efekte. Izuzetno je efikasan u smanjenju telesne težine, sagorevanju masti, jačanju srčanih mišića, smanjenju rizika od srčanog udara.

Takođe je odličan za poboljšanje kod napetosti tkiva, povećava snagu u rukama i nogama, poboljšava protok krvi kroz mišiće, povećava kapacitet disanja i utiče na oblikovanje grudnog koša.

Iz tog razloga, eliptični trenažeri preporučuju za manje zahtevne rekreativce, koji traže kompletan trening koji može da se izvede kod kuće.

Traka za trčanje

Traka za trčanje je kućna fitnes sprava koja elegantno izbegava loše vreme, gužvu i saobraćaj. Ovakav način vođenja treninga ima dosta prednosti. O njima mogu da govore trkački entuzijasti, koji zbog svog posla i porodičnih obaveza treningu mogu posvetiti svoje vreme samo u večernjim časovima.

Sa trakom za trčanje možete se posvetiti treningu kada završite sa svim obavezama na kraju dana, jer vas onda ne zanima što je napolju mrak, kiša ili sneg. Samo obujete patike za trčanje i možete da trčite u svojoj dnevnoj sobi, slušate muziku ili gledate filmove na televiziji.

Pored toga, traka za trčanje je odličan alat za poboljšanje trčanja i za trening sa određenim ciljem.

Takođe je vrlo pogodan za trkače koji imaju probleme sa zglobovima, pošto je podloga trake mekana i prijatna za kosti.