Sadržaj

Kako je opšte poznato da vežbanje pozitivno utiče na zdravlje, sve više ljudi se odlučuje za neki vid fizičke aktivnosti. S obzirom na to da postoji mnogo različitih načina da se bude aktivan, moguće je pronaći ponešto za svačiji stil života.

Prednosti redovnog vežbanja ne treba svoditi na kontrolu telesne težine. Ljudi koji imaju aktivan način života imaju veće šanse za dugovečniji život, umanjuju rizik za razvoj mnogobrojnih oboljenja kao što su dijabetes, srčana oboljenja, osteoporoze, kao i nekih vrsta tumora.

Međutim, ponekad iako vežbamo redovno, ne primećujemo pozitivne promene ili čak uočavamo da vežbanje deluje nepovoljno na naše telo i um. Razlog tome jesu greške koje pravimo, a kojih najčešće nismo ni svesni.

U nastavku se nalaze najčešće greške na koje treba da obratite pažnju, kako biste se osećali što prijatnije u svom telu i postigli što bolje rezultate.

Preskakanje zagrevanja

Ovaj korak je obavezan na početku svakog treninga, a preskakanje istog može ostaviti ozbiljne posledice po vaše zdravlje. Zagrevanjem se podiže temperatura mšićnih vlakana i na taj način prvenstveno se smanjuju šanse da dođe do povrede prilikom vežbanja, ali i sagoreva znatna količina kalorija. U tekstu “Kako pravilno da se zagrejemo” pronaći ćete kako na najbolji način da pristupite ovom značajnom segmentu treninga.

Pogrešno izvođenje vežbi

Svakako se podrazumeva da vežbe treba izvoditi pravilno, kako ne bi došlo do povreda, a i kako bi se određenom vežbom postigao željeni efekat. Ukoliko ste početnik u vežbanju, bilo bi dobro da potražite pomoć profesionalnog trenera. Ali i ako ste iskusan vežbač, nije na odmet proveriti kako pravilno izvesti neku vežbu, jer mali detalj može napraviti veliku promenu u aktivaciji mišića.

Nepostojanje plana treninga

Bez plana nema ni dolaska do željenog cilja. Na primer, zabluda je da se insistiranjem na kardio treningu brže mršavi. Samo kroz adekvatno kombinovanje sa treninzima snage ubrzava se metabolizam što za posledicu ima veću potrošnju kalorija i topljenja masnih naslaga.
Zbog toga je važno da pre svega postavite ciljeve, a zatim i napravite plan kako ne biste trenirali napamet.

Nedovoljan ili prevelik broj treninga

Nedovoljnim brojem treninga se ne postiže adekvatna forma i ne dolazi do uvećanja mišićne mase kako bi organizam sagorevao veći broj kalorija, što je izuzetno značajno za one vežbače koji žele da smanje količinu masti u svome telu.
Prevelik broj treninga, sa druge strane, može biti štetniji po organizam od nedovoljnog broja treninga, pa i potpunog izostanka vežbanja. Ako se trenira bez dana pauze, mišići neće imati mogućnost da se odmore, što će rezultirati konstantnim umorom, nepostizanjem željenih ciljeva i povećanim rizikom od nastanka povrede.
Istraživanja su pokazala bavljenje fizičkom aktivnošću ima najviše benefita ako se upražnjava 5 puta nedeljno.

Nepromenjen intezitet vežbanja

Ovo predstavlja još jednu tipičnu grešku i važnu stavku za napredovanje. Kada se kroz duži vremenski period intezitet vežbanja ne menja, telo se navikne na taj tempo i trening vremenom prestaje da izaziva napor.
Zbog toga je važno postepeno povećavanje inteziteta, jer samo je tako moguće da telo telo sagori dodatne kalorije i nastavi sa napredovanjem ka zadatom cilju.

Zanemarivanje hidratacije

Pre, za vreme i nakon vežbanja, od izuzetne je važnosti da organizam bude dobro hidriran. Moždane i telesne funkcije se usporavaju nakon samo 2% gubitka tečnosti. Zato je za vreme vežbanja poželjno konzumiranje vode, nezaslađenog čaja ili vode obogaćene elektrolitima. Ne rizikujte da ostanete žedni jer se na taj način usporava metabolizam, pa mogu izostati i efekti vežbanja.

Odlaganje tuširanja

Da bi se izvukao maksimum iz fizičke aktivnosti, osim konzumiranja tečnosti, važno je i tuširanje neposredno nakon vežbanja. Greška je u koliko se samo presvučete u suvu garderobu. Osim očiglednih higijenskih razloga, tuširanje posle treninga povoljno utiče na vraćanje cirkulacije u normalu i opuštanje posle napora.